هوشمند سازی ساختمان isparo

اخبار و مقالات آکادمی زبان سفیر گیلان
وبلاگ سفیر در این بخش میتوانید وبلاگ سفیر را دنبال کنید

زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
۲۷ فروردین ۱۳۹۷

زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

 

زبان انگلیسی توسط بیش از 750 میلیون نفر در دنیا به عنوان زبان رسمی، زبان دوم و زبان خارجی و یا ترکیبی از این دسته استفاده می شود و این امر افرادی بیشتری را ترغیب به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی می نمایند. علاقه مندان به زبان انگلیسی می توانند دو رویکرد را بر اساس شرایط خود نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اتخاذ نمایند. رویکرد اول یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و یا (ESL) است و زمانی که در یک کشور دسترسی به افراد بومی انگلیسی زبان میسر باشد، مصداق خواهد داشت.

 

ررویکرد دوم یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است، این رویکرد برای مواقعی که افراد بومی انگلیسی زبان در دسترس زبان آموزان نمی باشند، مناسب است. در این حالت، منبع اصلی یادگیری زبان انگلیسی، مفاد آموزشی از قیبل کتب دوره های مختلف جزوات، آموزشی زبان انگلیسی، ویدیو های آموزشی، فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان و مواردی از این دست می باشد و زبان آموزان با مراجعه به این گونه منابع به یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی می پردازند. زبان انگلیسی، زبانی است که در انگلستان پدید آمده و منشا آن زبان غربی آلبانی است. این زبان، زبان رسمی مردم استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایرلند، انگلستان، و ایالات متحده می باشد. امپراطوری بریتانیا و گستره ی استعماری آن بر بسیاری از مناطق دنیا نیز به نوبه ی خود سبب گسترش زبان انگلیسی در دنیا شده است! به طوری که اکنون در بسیاری از زمینه های مختلفی، علمی، سرگرمی، و غیره زبان اصلی مورد استفاده، زبان انگلیسی است. ایاللت متحده آمریکا نیز از سوی دیگر، بعد از جنگ جهانی دوم روند اتخاذ زبان انگلیسی را سرعت بخشیده. نتیجه ی همه ی این امور این حقیقت است که امروزه بیش از 1 میلیارد نفر به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

 

اما، نباید از این موضوع غافل شد که مواردی نیز وجود دارند که مردم را به یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی باز می دارد درصورتی که واقعیت زبان انگلیسی ساده تر و آسان تر از چیزی است که بسیاری از مردم فکر می کنند. بزرگترین مانعی که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد این است که بسیاری از مردم و زبان آموزان فکر می کنند که زبان انگلیسی بیش از حد دشوار است. این ترس توسط کسانی پراکنده شده است که به تنها به مهارت speaking زبان انگلیسی نیاز دارن و با ترس از دست دادن موقعیت شغلی خود به دلیل ضعف در زبان انگلیسی رو به رو هستند.

 

به طور کلی مهارت گفتاری و نوشتاری، speaking  و  writing ، زبان انگلیسی بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما ترتیب طبیعی شروع با خواندن و نوشتن و سپس صحبت به زبان انگلیسی است.

 

در دنیای وابسته به ارتباطات امروز، زبان انگلیسی دیگر یک زینت نیست بلکه به ضرورتی غیر قابل چشم پوشی تبدیل شده است.

 

در اصل زبان انگلیسی در کنار رویکرد مهارت ها در مجموعه ی مهارت های رقابتی مان  خود نمایی کند. الفبای زبان انگلیسی نیز از الفبای بسیاری از زبان های شرقی راحت ترو قابل فهم تر است. گرامر زبان انگلیسی نیز بسیار ساده بوده و تنها با دریافتن چند قاعده ی ساده می توانید صحبت کردن را آغاز نمایید. این قوانین از بسیاری از گرامر های زبان های دیگر ساده تر است. از ان جایی که تفاوت چندانی میان نگارش و صحبت به زبان انگلیسی در شرایط رسمی و غیر رسمی نمی باشد، بنابراین، تلاش برای یادگیری و پیشرفت مهارت  writing به پیشرفت و مهارت speaking نیز میانجامد. بسیاری از مردم دنیا زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود برگزیده اند. در حقیقت  کسانی که به زبان انگلیسی در کشورهای هنر و چین تسلط دارند از کشورهای انگلستان و یا آمریکا بیشتر هستند.

 

در زبان انگلیسی، لغات بسیار زیادی وجود دارند اما لغات معمول و پرکاربرد زبان انگلیسی نسبت کمی از آنهاست. بنابراین از دیدن دیکشنری های بزرگ نترسید چرا که دیکشنری راهنمای شما برای لغات انگلیسی هستند و نه منبعی برای یادگیری لغات زبان انگلیسی. واقعیت زبان انگلیسی این است که با زبانی آسان برای یادگیری مواجه هستیم. به عنوان شخصی که زبان انگلیسی، زبان مادری اش نمی باشد، هیجکس از شما توقع تسلط فوق العاده زیاد را به این زبان نخواهد داشت. برای یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی منابع بسیار زیادی وجود دارند که بسته به سلیقه تان می توانند در خدمت پیشرفت زبانتان باشند. لهجه ی زبان انگلیسی در حالت بین المللی در اولیت اول قرار نمی گیرد، بسیاری از افراد جهان، از آلمانی تا  هندی و از برزیلی تا چینی، زبان انگلیسی را با اعتماد به نفس کامل با لهجه ی خودشان صحبت می کنند. برای پیشرفت در زبان انگلیسی، توصیه می شود که ابتدا با لغات اصطلاحات و قواعد پرکاربرد و متداول آشنا شوید و سپس به افزایش دامنه ی لغات موضوعی برای موضوعات مورد نیازتان بپردازید.