هوشمند سازی ساختمان isparo

اخبار و مقالات آکادمی زبان سفیر گیلان
وبلاگ سفیر در این بخش میتوانید وبلاگ سفیر را دنبال کنید

پنج چالش بزرگ یادگیری زبان انگلیسی

پنج چالش بزرگ یادگیری زبان انگلیسی
۱۸ دی ۱۳۹۶

پنج چالش بزرگ یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ ها برای یادگیری است و شاید بیش از هرزبان دیگری در دنیا بدان سخن گفته می‌ شود. خیلی‌ ها انگلیسی را برای یادگیری انتخاب می‌کنند تا موقعیت بهتری برای به‌ دست آوردن امنیت شغلی داشته باشند یا بتوانند با افرادی از سراسر دنیا بهتر و تاثیرگذارتر وارد رابطه شوند. شاید انگلیسی زبانی محبوب برای یادگیری باشد ولی لزوماً به این معنی نیست که تسلط به آن راحت است. کسانی که زبان انگلیسی یاد می‌ گیرند با دشواری‌ های زیادی رودررو می‌ شوند و اگر شما پیشاپیش از این مشکلات آگاه باشید احتمال بیشتری دارد که بتوانید به این زبان مسلط شوید.

کسانی که نوشتن و صحبت به زبان انگلیسی را یاد می‌ گیرند باید با این پنج چالش بزرگ رودررو شوند:

1. گرامر

گرامر انگلیسی پیچیده است که باعث شده حفظ کردن، تسلط و استفاده از آن هم سخت باشد. مطمئن شدن از اینکه آیا گرامری درست را به‌کار می‌ برید سخت است مخصوصاً وقتی با کسی مکالمه می‌کنید که به ‌طرزی دلهره‌ آور تند حرف می‌ زند. یادگیری گرامر مثل یادگیری رانندگی است. اصول نظری و قوانین و مقررات را می‌توان یاد گرفت ولی هیچ‌ وقت در آن خوب نخواهید شد تا وقتی که تمرین کنید و بخشی از عادات شخصیتان شود. گرامر بسیار مهم است و استفاده نادرست از آن می‌تواند طرف صحبت شما را گیج کند یا حتی معنی و منظور شما از جملات را تغییر دهد. علاوه‌ براین، گویش‌ وران بومی زبان انگلیسی بسیار به گرامر آگاه و حساس هستند و حتی اگر کوچک‌ترین خطای گرامری داشته باشید، تقریباً بلافاصله متوجه‌ اش می‌ شوند. انگلیسی‌ زبان‌ ها به‌ طرزی باورنکردنی به زبان انگلیسی افتخار می‌کنند و نسبت به استفاده‌ ی نادرست از آن نگاه خوبی ندارند.

2. واژگان

یادگیری واژگان اغلب اوقات سخت است مخصوصاً حالات مختلف فعل و دانستن اینکه در موقعیت‌های گوناگون، فعل باید به چه زمانی بیاید. زبان انگلیسی یکی از بیشترین تعداد کلمات را بین همه‌ ی زبان‌ ها دارد و تسلط بر آنها برای غیرانگلیسی‌ زبانان گیج‌ کننده است. انگلیسی‌ زبان‌ ها به‌ طرزی غیرمعمول متوجه استفاده غیردقیق از واژگان می‌ شوند و حتی اگر این استفاده نابجا معنی متن و گفته‌ ی شما را عوض نکند، بازهم آن را سست و ضعبف می‌ سازد.

3. عبارات رایج و عامیانه

وقتی زبان انگلیسی دایره واژگانی این‌ قدر وسیع و گرامری پیچیده دارد، پس کلی چیز برای آموزش به زبان‌آموزان وجود دارد و درنتیجه به‌ ندرت زبان‌ آموزانی یافت می‌شوند که عبارات عامیانه‌ای که توسط انگلیسی زبانان در مکالمات روزمره استفاده می‌ شود را شنیده باشند. ممکن است جملات پر از عبارات عامیانه باشند پس کسی که آن عبارات را نمی‌ داند به‌ سختی بتواند مکالمه کند.

4. تلفظ

دانستن نوع تلفظ لغات در زبان انگلیسی می‌تواند خیلی سخت شود چون همیشه نوع تلفظ واضح و آشکار نیست. انگلیسی‌ زبانان از کودکی یاد گرفته‌ اند که مثلاً حرف k را در اول لغت knight تلفظ نکنند، خَم ‌و چَم تلفظ‌ ها را یاد گرفته ‌اند تا بتوانند در مکالماتشان منظور درست را برسانند. علاوه ‌براین بسته به زبان اول زبان ‌آموز، تلفظ صحیح بعضی لغات سخت خواهد بود چون قبلاً در زبان خودش هیچ ‌وقت آنچنان صدایی را تلفظ نکرده است.

5. انواع مختلف زبان انگلیسی

اغلب اوقات فهمیدن تفاوت‌های بین فرم‌ های مختلف زبان انگلیسی سخت است. مثلاً تفاوت بین زبان رسمی و غیررسمی و تفاوت بین انگلیسی نوشتاری و گفتاری. این باعث می‌شود که زبان‌آموزان کلمات را همان ‌طور که تلفظ می‌ کنند بنویسند و نه با آن املای صحیحی که واقعاً هست و یا اینکه زبان غیررسمی و اصطلاحات عامیانه‌ای که یاد گرفته ‌اند را در موقعیت‌ های رسمی استفاده کنند که شاید بد به نظر برسد.

 

Source: http://www.omniglot.com/language/articles/englishlearningchallenges.htm