هوشمند سازی ساختمان isparo

اخبار و مقالات آکادمی زبان سفیر گیلان
وبلاگ سفیر در این بخش میتوانید وبلاگ سفیر را دنبال کنید

چطور انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

چطور انگلیسی را روان صحبت کنیم؟
۱۵ مهر ۱۳۹۶

چطور انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

خیلی ها فکر میکنند روان صحبت کردن همان بی عیب و ایراد صحبت کردن است ولی اینطور نیست. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر گویشوران بومی هم زبان انگلیسی را بی کم و کاست صحبت نمیکنند و خیلی از آنها اشتباهات گرامری، انتخاب لغات نادرست و حتی تلفظ های غلط دارند.

در این مقاله نکات و ترفندهایی میگوییم که کمک خواهند کرد روان و راحت انگلیسی صحبت کنید و کاری به بی عیب و نقص حرف زدن نداریم.

چه کنم تا زبان انگلیسی را روان و سلیس حرف بزنم؟

صحبت کردن در کلاس زبان انگلیسی کافی نیست، هرچه میتوانید تمرین کنید.

برای چیره دستی در هر کاری باید تمرین کرد و مکالمه به زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. تمرین کردن مهمترین کاری است که میتوانید برای روان حرف زدن انجام دهید. با دوست و همکار و همکلاسی انگلیسی حرف بزنید. در اینترنت و فروشگاه و حتی با غریبه ها انگلیسی صحبت کنید. هرچه بیشتر حرف بزنید ماهرتر خواهید شد.

معمولاً از شاگردانم میپرسم که وقتی انگلیسی حرف میزنند چه حسی دارند و اغلب میگویند مضطرب و هراسان هستند. پس دومین توصیه مهمی که میتوانم بکنم این است که راحت باشید و آرام بگیرید و نگران ایراداتتان نباشید. روان حرف زدن به معنی بی نقص حرف زدن نیست و هر جمله و کلمه ای که منظورتان را میرساند بکار گیرید.

برای روان حرف زدن فقط تمرین مکالمه کافی نیست و مهم است که تا میتوانید به زبان انگلیسی گوش دهید. امروزه اینکار با اینهمه دسترسی به اینترنت و فیلم و تلویزیون و رادیو کار سختی نیست. حتی اگر بر روی آنچه میشنوید تمرکز هم نکنید باز هم شروع به یادگیری و جذب آن زبان خواهید کرد و دیگر بدون فکر کردن، ساختار عبارات و جملاتی که شنیده اید را بکار خواهید برد.

یک بازی به نام Just a Minute هست که میتوانید با آن را جمع انجام دهید و کمک خواهد کرد که روان تر حرف بزنید.

روی چند تکه کاغذ موضوعات مختلفی را بنویسید. مثلاً تعطیلات، مایکل جکسون، پولدار بودن، سگها، فیلم مورد علاقه تان، سیاست کشور مغولستان و خلاصه هرچیزی که بخواهید را میتوانید بنویسید. سپس هرکس یکی از کاغذها را برمیدارد و باید بلافاصله یک دقیقه در آن مورد حرف بزند.

حرف تکراری زدن قدغن است و کسی نمیتواند موضوع را عوض کند. آسان نیست ولی با تمرین و تکرار بهتر میشوید. این بازی حتی برای انگلیسی زبانان بومی هم سخت است پس نیازی نیست حتماً با سایر زبان آموزان این بازی را انجام دهید.این بازی خیلی مفرح و سرگرم کننده است و تمرینی فوق العاده خواهد بود.

اگر کسی پرسید که برای روان حرف زدن زبان انگلیسی چکاری باید انجام دهد از این به بعد دیگر میدانید که چه توصیه هایی به او بکنید.

 

Source: http://www.really-learn-english.com/how-to-speak-english-fluently.html