هوشمند سازی ساختمان isparo

اخبار و مقالات آکادمی زبان سفیر گیلان
وبلاگ سفیر در این بخش میتوانید وبلاگ سفیر را دنبال کنید

چهار روش ساده یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سینما

چهار روش ساده یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سینما
۲۰ شهریور ۱۳۹۶

چهار روش ساده یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سینما

 

بهترین راه یادگیری هر زبانی این است که تا حد ممکن خودتان را در آن زبان غرق کنید. با این اوصاف آیا یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سینما ممکن است؟

 

معمولاً زبان آموزان از اساتید زبان میپرسند که برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم چه کاری باید انجام دهند. در این مقاله چهار نکته ساده در این مورد معرفی میشوند.

 

 1.  فیلمهای ایرانی را با زیرنویس انگلیسی ببینید.

 

اگر مبتدی هستید، نخست فیلمهای فارسی زبان را با زیرنویس انگلیسی ببینید. زبان انگلیسی در پس زمینه خواهد بود و ذهنتان مدام درگیر آن نخواهد بود اما با این وجود بازهم، یک گام اول بسیار فوق العاده است.

 

البته این سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی نیست ولی خودتان هم تعجب خواهید کرد که با همین اقدام ساده چقدر لغات انگلیسی خواهید آموخت.

 

 2.   دوبله را فراموش کرده و به زیرنویس عادت کنید.

 

اکثر فیلمهای مشهور نسخه دوبله شده هم دارند که استفاده از این نسخه ها بسیار وسوسه کننده است ولی اینکار را نکنید و از نسخه زبان اصلی با زیرنویس استفاده کنید که باعث میشود رفته رفته به شنیدن زبان انگلیسی عادت کنید. درضمن فراموش نکنید که نسخه زبان اصلی همیشه کیفیت بهتری نسبت به نسخه دوبله شده دارد.

 

3.    فیلمهای انگلیسی زبان را با زیرنویس انگلیسی ببینید.

 

بعد از عادت به تماشای فیلمهای انگلیسی زبان با زیرنویس فارسی، یک قدم فراتر رفته و این نوع فیلمها را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

 

اگر فیلمی را با زیرنویس انگلیسی ببینید، یکبار دیالوگها را میشنوید و اگر هم لغات را تشخیص ندادید، باز این شانس را خواهید داشت که دیالوگها را از روی زیرنویس تشخیص دهید. وقتی بصورت همزمان زبان انگلیسی را هم میشنوید و هم میخوانید و هم تصاویر فیلم، موضوع صحبتها را مشخص میکند، شانس یادگیری و پیشرفت مهارتهای زبانی تان افزایش مییابد.

 

همچنین بدلیل نوع صداگذاری یا لهجه بازیگران فیلم یا بالا بودن سطح زبان فیلم از قابلیتهای شما، ممکن است بعضی دیالوگها را متوجه نشوید ولی زیرنویس انگلیسی به کمکتان خواهد آمد و دیالوگها را خواهید خواند. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس و عادت کردن به شنیدن انواع فیلم به زبان انگلیسی خواهد شد.

 

 4.   فیلم مناسبی را انتخاب کرده و چندین بار تماشایش کنید.

 

انتخاب فیلمی که بخوبی با آن آشنا هستید واقعاً کمکتان خواهد کرد. سراغ فیلمهای محبوبتان بروید: جنگ ستارگان، هری پاتر و دزدان دریایی کارائیب و یا هر فیلم دیگری که دوست دارید. یادگیری زبان انگلیسی با فیلمهایی که قبلاً دیده اید بسیار راحتتر است.

 

فیلم محبوبتان را انتخاب کنید و آماده تماشای چندباره آن باشید. سعی کنید سه بار فیلم را ببینید: بار اول با زیرنویس فارسی، بار دوم با زیرنویس انگلیسی و بار سوم بدون هیچ زیرنویسی.

 

لازم نیست فیلم را سه بار پشت سر هم ببینید ولی اگر شرایطش را داشتید بهتر است همین کار را بکنید چون بسیار مفیدتر خواهد بود.

 

Source: http://www.goldfishschool.com